Jak nezapomenout při opisu a přepisu čárky, háčky a tečky

V 1. třídě se velmi často setkávám s tím, že děti v písemném projevu zapomínají napsat znaménka.

Musí se automaticky naučit postřehnout, kolik znamének je u slova, které opisují. Tento počet musí být i v jejich slově, zapsaném do sešitu.

 

Opisujeme slova: malá, ježek, zívá, nápis, zmije.    

Dítě opíše slovo a říká: malá – 1, ježek – 2, zívá – 2, nápis – 2, zmije – 2.   

 

Opisujeme větu: Štěně se vyhřívá na sluníčku.      

Štěně – 3, se – žádné, vyhřívá – 3, na – žádné, sluníčku – 2.

 

Pokud budeme tento způsob několikrát opakovat, dítě si na tento postup zvykne a bude ho dělat automaticky.

20160322_084508

 

 

 

 

Jindra Dlabová
Učím v 1. a2. třídě. Podělím se s vámi o praktické rady a zkušenosti z výuky prvňáků. Každé dítě je jiné a všichni potřebují naši pozornost a povzbuzení. Pojďme jim pomoci zažívat ve škole úspěch. Více o mně si přečtěte zde >>
Komentáře