Výkony v matematice závisí na rozumových schopnostech, na rozvoji motoriky, prostorového vnímání, zrakového vnímání, sluchového vnímání a vnímání časové posloupnosti.
U dětí rozvíjíme paměť a koncentraci.
My se dnes spolu zaměříme na představu čísel do 5.
Děti se učí porovnávat, vztahy větší – menší, více – méně.
V jedné ruce držíme 2 pastelky , v druhé 3 pastelky a ptáme se:
„Kde vidíš více pastelek?“
V jedné ruce máme 1 pastelku a v druhé 4 pastelky.
„V které ruce je méně pastelek?“
Držíme v obou rukách stejný počet pastelek.
Dítě by mělo odpovědět, že v obou rukách je stejně.
Dítě pak přejde k počítání, učí se nejen vyjmenovat počet, ale i manipulaci s počtem.
„Dej na stůl 4 pastelky.“
„Podej mi 2 míčky.“
„Dej do krabice 5 kostek.“
V 1. cvičení budeme procvičovat rytmus, řazení korálků podle určeného zadání.
Vybarvi korále pro Aničku – střídej 1 korálek modrý a 2 červené.
Na závěr si vybarvi Aničku.
Ve 2. cvičení děti dokreslují předměty tak, aby jejich počet odpovídal počtu puntíků pod obrázkem.
Počítáme i ten nakreslený obrázek.
Ve 3. cvičení děti dokreslují do obrázku určený počet předmětů.
Dokresli:
Obrázek si pak vybarví a mohou dokreslit podle vlastní fantazie.