První učebnicí čtení se ve škole pro žáky stává „Živá abeceda“.
Hlavním úkolem je naučit děti poznávat určitá písmena, číst první slabiky a jednoduchá slova.
Platí to při metodě slabikové (analyticko-syntetické).
Pak teprve přecházejí na druhou učebnici „Slabikář“.
Mám pro vás čtenářský list s prvními slovy, který velmi ráda využívám na konci práce v Živé abecedě.
Velkou výhodou jsou velká písmena (žáci je nutně v začátcích potřebují), přehlednost a jednoduchost.
Děti již čtou plynule slabiky a začínají je spojovat do jednoduchých slov.
Tento pracovní list je už s vyznačenými obloučky pod každou slabikou.
Ke stažení ZDE.
Další možností je, že dítě si kreslí obloučky pod jednotlivé slabiky samo.
KE STAŽENÍ ZDE.
Zvládá vaše dítě toto čtení dobře?
Pak hurá do další učebnice čtení a tou je „Slabikář“.
Literatura: Fabiánová I., Hřebejková J., Veberová E., Tesková V.. Živá abeceda, SPN Praha 1989